Lelaki Rebus Anjing Hidup². Apa Yang Berlaku Seterusnya Buat Ramai GERAM !!!

Lelaki Rebus Anjing Hidup². Apa Yang Berlaku Seterusnya Buat Ramai GERAM !!! | Ini merupakan detik yang menyedihkan dimana seekor anjing direbus hidup-hidup oleh seorang lelaki sambil ketawa. Video ini di rakam di China.
video yang dirakam melalui telefon bimbit itu menunjukkan seekor anjing, yang memakai kolar, bergelut dalam kuali air yang sedang mendidih.

Kaki haiwan itu kelihatan diikat, walaubagaimanapun lelaki itu juga menggunakan tiang buluh untuk menahan anjing itu daripada melarikan diri kerana mengalami kesakitan.

Kumpulan aktivis Fight Dog Meat memuat naik rakaman itu, yang nampaknya datang dari media sosial China, ke laman web mereka. Namun tidak jelas di mana dan masa rakaman diambil.

Michele Brown, pengasas Fight Dog Meat, menulis: ‘Masak anjing menggunakan kaedah ini mungkin mengambil masa sejam untuk anjing pengsan, dan lebih lama masa yang diambil untuk anjing itu mati.

Air yang sangat cetek menyebabkan anjing itu tidak tenggelam dan lambat untuk mati dan akan menyebabkan anjing itu menderita dan terseksa.

‘Saya hampir tidak sanggup untuk menonton video ini kerana merasa sakit hati melihat lelaki itu hanya ketawa.
‘Kata-kata tidak dapat menggambarkan kesakitan yang dilalui anjing ini, dan kurang belas kasihan lelaki itu.’ Anjing yang direbus dengan air yang sedikit itu akhirnya mati setelah sekian lama terseksa dan menderita.

Makan daging anjing dipraktikkan di beberapa negara di Asia Timur, termasuk China, Vietnam, Filipina dan Indonesia – walaupun ia tidak lagi seperti dulu.

Mungkin acara yang paling terkenal adalah Lychee tahunan dan Festival Daging Anjing, yang berlaku di Yulin, selatan wilayah Guangxi, pada pertengahan bulan Jun.

Walaupun perayaan itu menggunakan antara 10,000 dan 15,000 ekor anjing untuk dibunuh bagi memuaskan pelanggan namun hari ini angka itu telah menurun sebanyak 1,000 ekor.

Walaupun penurunan populariti daging anjing di negara-negara seperti China, dijangkakan berjuta-juta haiwan dibunuh untuk penggunaan manusia setiap tahun.

Video:-


Sumber:- DailyMail

P.S. 1 – CCTV JPJ Rakam Imej Bungkusan Kain Kapan Dalam Kereta Warga Singapura Yang Buat Ramai TERKEJUT !!!
P.S. 2 – ANEH Suami Selalu Pulang Rumah Mak. Akhirnya Apa Yang Suami Buat Di Rumah Maknya TERBONGKAR !!!
P.S. 3 – Malam Pertama Saya Salin Pakaian Di Bilik Lain. Gara-Gara Ini Suami Buat Sesuatu Di LUAR JANGKA !!!
P.S. 4 – Suamiku Seorang Yang Amat Baik Tapi Disebabkan Satu SEBAB, Aku TERLANJUR Dengan Rakan Sekerja !!!
P.S. 5 – Seluruh Penduduk MURTAD. 30 Tahun Pakcik Ni TERPAKSA Solat Sendirian…. Allah Allah…

The post Lelaki Rebus Anjing Hidup². Apa Yang Berlaku Seterusnya Buat Ramai GERAM !!! appeared first on EKSIDENZ.



Sumber : CiteMalaya

No comments

Powered by Blogger.