Rakaman Detik Cemas Seorang Remaja Lemas Dan DITARIK Ke Dasar Tasik Dayang Bunting Jadi VIRAL !!!

Rakaman Detik Cemas Seorang Remaja Lemas Dan DITARIK Ke Dasar Tasik Dayang Bunting Jadi VIRAL !!!  | Seorang remaja berusia lingkungan 15-16 tahun  dipercayai lemas di Tasik Dayang Bunting pada jam 12 tengahari isnin lalu. Saksi kejadian yang menceritakan kejadian itu mengatakan mangsa yang tidak memakai jaket keselamatan pada awalnya lemas sebelun perlahan-lahan ditarik ke dasar tasik berkenaan.

Ramai yang menyangka remaja berkenaan hanya berlakon lemas kerana dia tidak menjerit meminta pertolongan. Walaupun orang ramai sempat meminta pertolongan daripada penyelamat mangsa walaubagaimanapun tidak berjaya diselamatkan.

Ini merupakan perkongsian seorang saksi yang melihat kejadian tersebut.

“Demi Allah apa yg sy ceritakan ni adalah kisah benar untuk dijadikan iktibar untuk pelancong2 atau mereka yg bakal melancong ke Pulau Dayang Bunting, Langkawj. Hari ni jam 12 lebih td brlaku kejadian depan mata sy dan beberapa saksi yg lain seorang budak sekitar 15-16 tahun lemas di Tasik Dayang Bunting sebelum perlahan2 ditarik hingga ke dasar. Waktu kejadian kami ingat dia hanya main2 sebab tak menjerit minta tolong tapi kami dan beberapa saksi lain yg sempat melihat bdk tersebut, sempat meminta bantuan orang2 sekeliling dan penyelamat untuk membantu sehingga lah penyelamat2 lain muncul .
Pengajaran kepada pelancong lain supaya memakai life jacket tapi apa yg sy lihat disini , jacket yg dikenakan caj rm5 kemungkinan menjadi faktor ramai pelancong yg hadir ke tasik tersebut tidak memakai life jacket sedangkan kedalaman tasik Dayang Bunting di Pulau tersebut sedalam 14 meter dan kejadian “tasik yg memakan org” bukan baru jadi harini . Dikatakan setiap tahun akan ada yg ditelan ke Tasik Lagenda tersebut. Tiada pihak yg harus dipersalahkan cuma diri kita sendiri mesti alert sebab kejadian sebelum ni pun seorang orang arab “ditelan” juga hanya kerana tergelincir . Sentiasa lah memakai life jacket walaupun kita tiada niat ingin terjun ke Tasik Lagenda tersebut. Paparan video selepas kejadian akan sy share kan sekali. Mohon share supaya jd iktibar dan peringatan kepada orang lain”

Posted by Encik Bukatter on Monday, June 26, 2017

Posted by Encik Bukatter on Monday, June 26, 2017

Posted by Encik Bukatter on Tuesday, June 27, 2017

Sumber:- Encik Bukatter

P.S. 1 – CCTV JPJ Rakam Imej Bungkusan Kain Kapan Dalam Kereta Warga Singapura Yang Buat Ramai TERKEJUT !!!
P.S. 2 – ANEH Suami Selalu Pulang Rumah Mak. Akhirnya Apa Yang Suami Buat Di Rumah Maknya TERBONGKAR !!!
P.S. 3 – Malam Pertama Saya Salin Pakaian Di Bilik Lain. Gara-Gara Ini Suami Buat Sesuatu Di LUAR JANGKA !!!
P.S. 4 – Suamiku Seorang Yang Amat Baik Tapi Disebabkan Satu SEBAB, Aku TERLANJUR Dengan Rakan Sekerja !!!
P.S. 5 – Seluruh Penduduk MURTAD. 30 Tahun Pakcik Ni TERPAKSA Solat Sendirian…. Allah Allah…

The post Rakaman Detik Cemas Seorang Remaja Lemas Dan DITARIK Ke Dasar Tasik Dayang Bunting Jadi VIRAL !!! appeared first on EKSIDENZ.



Sumber : CiteMalaya

No comments

Powered by Blogger.