Lelaki Ini Memotong Kulit Limau Lalu Memicitnya Pada Belon..Kemudian Terjadi “Perubahan Mengejutkan” Yg Tak Diduga !!!

Lelaki Ini Memotong Kulit Limau Lalu Memicitnya Pada Belon..Kemudian Terjadi “Perubahan Mengejutkan” Yg Tak Diduga !!! | SIAKAP KELL – Apa yang terjadi apabila cecair dari kulit buah limau bersentuhan dengan balon? Lihat uji kaji yang dijalankan oleh lelaki ini.

Lelaki ini cuba melakukan ujian untuk melihat apa yang akan terjadi sekiranya belon yang diisi udara terkena asid yang keluar dari kulit limau.

Semua tahu bahawa liamu mempunyai zat asam, kulit limau juga bila dipicit akan terpercik air dari kulit tersebut. Jika air tersebut masuk ke dalam mata, akan menyebabkan kepedihan.

Oleh kerana itu lelaki ini cuba membuat eksperimen untuk menguji apa kemampuan lain air dari kulit limau ini.

Lelaki ini melakukan percubaan memicit dengan kuat untuk mengeluarkan cecair yang terdapat dalam kulit limau, untuk itu, dia pun memotong kulit limau segar dan memicit keluar cecairnya.

Apa yang terjadi berikutnya akan merubah pandangan kamu terhadap kulit limau!

Limau dipotong kulitnya saja

Picit supaya air keluar dari kulit bahagian luar

Terbukti ! Belon terus meletup saat terkena air tersebut!

Boleh kita lihat betapa dahsyatnya zat asam pada kulit limau! Cukup setitis saja boleh merosak permukaan balon!

Kulit limau sendiri mengandung zat limonene atau zat asam. Zat ini tidak berwarna pada suhu bilik namun berbau citrus yang tajam dan mudah terbakar. Zat ini mampu melelehkan gabus atau plastik yang tidak tahan panas.

Tonton saja videonya secara langsung!

 

Ternyata kulit limau mengandung konsentrat asam yang tinggi ! Gunakanlah jika memakainya dalam kehidupan seharian! Semoga menambah pengetahuan anda!

Sumber : youtube

The post Lelaki Ini Memotong Kulit Limau Lalu Memicitnya Pada Belon..Kemudian Terjadi “Perubahan Mengejutkan” Yg Tak Diduga !!! appeared first on SIAKAP KELL.



Sumber : CiteMalaya

No comments

Powered by Blogger.