PELIK. Kanak² Ini Tertidur 11 Hari Tak Bangun², Saat Dia ‘Terjaga’ Berlaku Sesuatu Buat Doktor TERKEJUT !!!

PELIK. Kanak² Ini Tertidur 11 Hari Tak Bangun², Saat Dia ‘Terjaga’ Berlaku Sesuatu Buat Doktor TERKEJUT !!! | SIAKAP KELL – Kanak-kanak bernama Wyatt Shaw, yang berusia 7 tahun ini berasal dari Elizabethtown, Kentucky, Dia baru-baru ini terjaga dari tidurnya selama 11 hari yang menyebabkan doktor menggaru kepala mereka.

Apabila dia akhirnya ‘terjaga’ dari tidur, dia mengalami masalah untuk bercakap dan bergerak, tetapi sejak dari itu dia telah mengalami kemajuan yang baik dan dijangka pulih sepenuhnya.

Selepas menghadiri perkahwinan ibu saudaranya dan majlis itu menjadi pesta, ibu Wyatt, Amy, menjangkakan dia akan tidur pada hari berikutnya.

Akan tetapi dia tidak pernah membayangkan bahawa Wyatt akan mengambil masa selama 11 hari untuk tidur dan akhirnya baru bangun.

Menurut ibunya, dia cuba bangunkan anaknya itu beberapa kali, tetapi Wyatt tidak dapat terjaga dari tidurnya, dan walaupun dia kadang-kadang membuka matanya, ia sepertinya tidak menyedari apa-apa.

Foto: screengrab video

“Dia hebat, dia membuat seperti itu majlisnya. Dia membuat tarian terakhir, dia mengambil pengantin perempuan dari pengantin laki-laki, “kata Amy Thompson teringat tentang majlis pernikahan.

Itu semua sebelum terjadinya misteri anaknya tidur secara berpanjangan. “Pada hari Isnin saya cuba bangunkan dia, dan dia jatuh tidur kembali. Saya akan berkata, ‘Wyatt, Wyatt, Wyatt!’ Dan dia kembali tidur lagi. Ia sesuatu yang dahsyat.

Menyedari bahawa ada sesuatu yang tak kena dengan anaknya, Thompson membawanya kepada doktor. Setelah mendengar ceritanya, doktor segera menghantarnya ke Hospital Kanak-kanak Norton di Louisville.

Di mana budak itu terus tidur selama 11 hari berturut-turut. Doktor pada mulanya mengesyaki dia dijangkiti virus atau bakteria.

Ini kerana anak lelakinya itu pernah mengadu sakit perut dan sakit kepala sebelum dia mula tidur yang panjang, tetapi semua ujian itu tidak berjaya mengesan apa-apa jangkitan virus mahupun bakteria.

Foto: screengrab video

Thompson memberitahu USA Today bahawa Wyatt “hanya mengalami kecacatan elektrik di otaknya dan ia hanya menyebabkan dia terus tidur.”

Jadi doktor menggunakan ubat baru yang biasanya digunakan untuk membantu pesakit sawan untuk membangunkannya, dan selepas 11 hari, anak lelaki itu akhirnya terjaga dari tidurnya yang luar biasa.

Selepas terjaga dari tidur, dia tidak dapat bergerak atau bercakap, pada mulanya, tetapi dengan bantuan kakitangan perubatan dan sokongan keluarganya, dia telah menunjukkan kemajuan untuk pemulihan sepenuhnya.

Dia masih mempunyai masalah apabila bercakap beberapa perkataan dan hanya boleh berjalan dengan bantuan ibunya, tetapi dia semakin baik setiap hari.

Tetapi misteri yang menyebabkan punca tidur Wyatt Thompson selama 11 hari masih kekal, dan para doktor mengatakan bahawa kita mungkin tidak pernah tahu apa yang berlaku, jadi mereka dan keluarga kanak-kanak itu memberi tumpuan kepada pemulihannya sekarang.

Kes pelik adalah aneh seperti “sindrom tidur” misteri yang telah melanda kampung Kalachi, di Kazakhstan, di mana orang ramai secara rutin akan tertidur selama enam hari berturut-turut.

Video berkenaan :

Sumber : Oddity Central

The post PELIK. Kanak² Ini Tertidur 11 Hari Tak Bangun², Saat Dia ‘Terjaga’ Berlaku Sesuatu Buat Doktor TERKEJUT !!! appeared first on SIAKAP KELL.



Sumber : CiteMalaya

No comments

Powered by Blogger.