'Dia tanya saya pernah 'main' ke? Dia siap nak bayar' - (Video) Gadis trauma diganggu secara seksual oleh pemandu Grab


Rabu 23 Februari lalu, seorang pengguna Twitter mendedahkan dirinya diganggu secara seksual oleh pemandu Grab ketika menggunakan perkhidmatan e-hailing berkenaan. 


Insiden yang tidak diingini itu sempat dirakam oleh mangsa yang kemudian menyebarkan perbuatan tidak bermoral lelaki terbabit di media sosial. 


"Kaum Hawa di luar sana, tolong berhati-hati apabila naik Grab. Uncle ini awal-awal tu dia tanya saya, 'mana boyfriend'. Kemudian saya kata saya tak ada boyfriend," katanya. 


Jawapan mangsa membuatkan pemandu Grab itu terdiam seketika sebelum bertanya soalan yang seterusnya sama ada mangsa pernah melakukan hubungan intim. 



"Lepas tu dia tanya, 'Nak tanya satu soalan boleh?'. Dia tanya saya pernah main (hubungan intim) ke? Saya yang tidak mengerti pertanyaan dia bertanya main apa dan dia kata 'main tidur'. Masa itu saya dah rasa jangal dan berdebar sangat. 


"Sebelum saya keluar, saya macam tercari-cari duit dalam poket. Masa macam inilah duit nak hilang. Kemudian dia tanya lagi, 'Tak nak (main) ke?'. Dia tanya tiga empat kali soalan yang sama selepas saya cakap tak nak. 


"Dia siap cakap dia nak bayar lagi. Menakutkan! Sudahlah saya trauma dengan benda-benda macam ni. Memang berdebar dan menangislah selepas keluar dari kereta," katanya. 



Pendedahan mangsa menarik banyak perhatian netizen di media sosial termasuk Pasukan Keselamatan Grab yang segera menghubungi mangsa untuk meminta maklumat lanjut berhubung kejadian itu. 


Grab juga telah menggantung akaun pemandu terbabit dan tidak akan menerima sebarang tempahan pelanggan sementara pihaknya menjalankan siasatan.



Grab memberi jaminan tindakan tegas akan diambil terhadap pemandu itu, selaras dengan jaminan syarikat itu yang amat mengutamakan keselamatan penggunanya. 


Sumber: Twitter Pengadu



Sumber : CiteMalaya

No comments

Powered by Blogger.