Lelaki Ini Dijangkiti HIV. Dia Berdiri Di Satu Kawasan Dan Meminta ‘SESUATU’ Dari Orang Ramai. Hasilnya…

Lelaki Ini Dijangkiti HIV. Dia Berdiri Di Satu Kawasan Dan Meminta ‘SESUATU’ Dari Orang Ramai. Hasilnya… | HARIAN METRONI – Dengan mengetahui hakikat yang perlu dialami pesakit AIDS tentang pandangan masyarakat dan pemikiran mereka yang menyangka ia boleh dijangkiti dengan cara dan fikiran yang salah, seorang lelaki yang dijangkiti HIV telah membuat keputusan untuk memberitahu dunia yang dia juga seorang mangsa.

Tetapi dengan cara yang luar dari kebiasaan.

Janne Antin dari Finland telah didiagnos dengan AIDS dan menyedari penyeksaan yang akan dialami oleh pesakit AIDS secara fizikal dan mental.

Atas sebab itu, Janne telah keluar di khalayak ramai dan meletakkan kadbod yang ditulis, “Saya Positif HIV, Sentuh Saya!”

Janne telah dengan berani berdiri di tepi jalan di Helsinki dengan tangannya yang terbuka dan melelapkan matanya di depan khalayak ramai yang melaluinya.

Ada yang berasa terkejut dan terdiam serta ada pula yang mahu melakukan sesuatu mengenainya.

Apabila telah lama berdiri di situ sambil melelapkan matanya, Janne mula merasa kurang selesa. Kemudian dia merasai sesuatu, ada seseorang yang datang menyentuhnya.

Tidak lama kemudian, seorang demi seorang dari pelbagai golongan dan kehidupan, berjalan mendekatinya dan mula memberikan respon.

Seorang kanak-kanak berlari kepadanya dengan tangan terbuka dan memeluk Janne dengan erat. Seorang ibu dilihat memberi penjelasan kepada anaknya tentang apa yang dilakukan oleh Janne.

Seorang warga emas pula datang kepadanya untuk memberikan sokongan.

Seorang gadis muda memegang dan memeluk Janne. Kesemua mereka datang dan memberikan ucapan terima kasih kepada Janne dan kesemua mereka adalah orang yang tidak dikenalinya.

Janne masih berdiri di situ sambil menahan sebaknya.

Namun, dengan ramai yang datang memberikan sokongan dan pelukan kepadanya, akhirnya air matanya tidak dapat ditahan lagi olehnya dan Janne menangis di hadapan khalayak ramai di tepi jalan itu.

Pertubuhan Kesihatan Sedunia mempercayai ramai penduduk di dunia yang berasa teragak-agak untuk menjalani ujian HIV.

Sekiranya mereka berani untuk menjalani ujian , mereka akan berasa takut untuk memberitahu orang lain tentang keputusan diagnos yang positif dan ada yang menafikan, lalu menolak untuk dirawat dan mengambil ubat anti retroviral.

Dengan rasa ketakutan akan disisihkan berulang kali, menyebabkan mereka akan berasa mahukan kasih sayang dan sentuhan yang lebih. Ini akan menyebabkan penyakit dan jangkitan ini akan merebak dengan lebih meluas lagi.

Janne meluah dan memohon kasih sayang dengan cara yang luarbiasa.

Janne bertemu dengan ramai orang yang baik hati serta sanggup memberikan kasih sayang dan sokongan mereka kepadanya.

Video hebat dan menyentuh hati Janne Antin telah mendapat perhatian jutaan penonton dan ia telah memberi kesedaran dan pendidikan kepada masyarakat yang masih tidak mengetahui secara mendalam tentang penyakit HIV dan AIDS.

Lihat video dibawah.

Kredit : Era Baru

The post Lelaki Ini Dijangkiti HIV. Dia Berdiri Di Satu Kawasan Dan Meminta ‘SESUATU’ Dari Orang Ramai. Hasilnya… appeared first on HARIAN METRONI.



Sumber : CiteMalaya

1 comment:

  1. Halo Semua, nama saya Jane alice seorang wanita dari Indonesia, dan saya bekerja dengan kompensasi Asia yang bersatu, dengan cepat saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua orang Indonesia yang mencari pinjaman Internet agar berhati-hati agar tidak jatuh ke tangan penipu dan fraudstars banyak kreditur kredit palsu ada di sini di internet dan ada juga yang asli dan nyata,

    Saya ingin membagikan testimonial tentang bagaimana Tuhan menuntun saya kepada pemberi pinjaman sebenarnya dan dana pinjaman Real telah mengubah hidup saya dari rumput menjadi Grace, setelah saya tertipu oleh beberapa kreditor kredit di internet, saya kehilangan banyak uang untuk membayar pendaftaran. biaya. . , Biaya garansi, dan setelah pembayaran saya masih belum mendapat pinjaman saya.

    Setelah berbulan-bulan berusaha mendapatkan pinjaman di internet dan jumlah uang yang dihabiskan tanpa mendapat pinjaman dari perusahaan mereka, maka saya menjadi sangat putus asa untuk mendapatkan pinjaman dari kreditor kredit genue online yang tidak akan meningkatkan rasa sakit saya jadi saya memutuskan untuk Hubungi teman saya yang mendapatkan pinjaman onlinenya sendiri, kami mendiskusikan kesimpulan kami mengenai masalah ini dan dia bercerita tentang seorang pria bernama Mr. Dangote yang adalah CEO Dangote Loan Company.

    Jadi saya mengajukan pinjaman sebesar (Rp400.000.000) dengan tingkat bunga 2% rendah, tidak peduli berapa usiaku, karena saya mengatakan kepadanya apa yang saya inginkan adalah membangun bisnis saya dan pinjaman saya mudah disetujui. Tidak ada tekanan dan semua persiapan yang dilakukan dengan transfer kredit dan dalam waktu kurang dari 24 jam setelah mendapatkan sertifikat yang diminta dikembalikan, maka uang pinjaman saya disimpan ke rekening bank saya dan mimpiku menjadi kenyataan. Jadi saya ingin saran semua orang segera melamar kepada Mr. Dangote Loan Company Via email (dangotegrouploandepartment@gmail.com) dan Anda juga bisa bertanya kepada Rhoda (ladyrhodaeny@gmail.com) dan Mr. jude (judeelnino@gmail.com) dan Juga Pak Nikky (nicksonchristian342@gmail.com) untuk pertanyaan lebih lanjut

    Anda juga bisa menghubungi saya melalui email di ladyjanealice@gmail.com

    ReplyDelete

Powered by Blogger.