Tanda Garisan Di Kuku Ini Sebenarnya Menunjukkan Bahawa Anda…. MENGEJUTKAN !!!

Tanda Garisan Di Kuku Ini Sebenarnya Menunjukkan Bahawa Anda…. MENGEJUTKAN !!!| Siakapkell – Sedarkah anda bahawa kanser kulit kini menjadi lebih serius? Menurut Yayasan Kanser Kulit, satu daripada lima warga Amerika sebenarnya mengalami kanser kulit yang berkembang dalam tubuh mereka. Malah, bilangan mereka yang diagnosis mengalami kanser kulit kini dikatakan terus meningkat, melebihi semua jenis kanser lain.

TANDA KUKU BERKAIT DENGAN KANSER KULIT
Anda mungkin telah mengambil langkah berjaga-jaga; anda pergi ke pantai dan berbaring dengan menggunakan pelindung matahari. Anda juga secara rutin memeriksa tubuh anda jika ada tahi lalat aneh yang muncul dan anda mungkin juga memastikan krim muka anda mempunyai SPF di dalamnya. Tetapi sebuah status Facebook oleh seorang manicurist yang berpangkalan di UK mengenai kanser kulit pasti akan mengejutkan ramai orang.

Seorang wanita berjalan kaki ke salun kuku Jean Skinner untuk mewarnakan kukunya bagi menutup” garisan tegak hitam lurus ke bawah kukunya,” menurut catatan Facebook. Seorang pakar kulit mengakui keadaan kuku itu sebagai sesuatu yang jauh lebih serius: kanser kulit. “Saya tidak mahu menakutkan dia tetapi saya memberitahu dia, dia perlu berjumpa doktor dengan segera!”

KEPUTUSAN DIAGNOSIS
Wanita itu kemudian didiagnosis dengan “melanoma yang sangat agresif yang telah menyebar ke kelenjar limfanya!”. Wanita itu dikatakan menghidap acral lentiginous melanoma, sesuatu yang jarang berlaku sebenarnya. Ia sukar untuk diperhatikan kerana ia hanya kelihatan seperti lebam di bawah kuku kaki atau kuku tangan anda – kemungkinan besar berlaku pada ibu jari anda.

“Sila beri perhatian kepada kelainan di dasar kuku anda !!”. “Perubahan ganjil dalam kuku anda mungkin tidak perlu dikhuatiri! Tetapi kadangkala ia merupakan petunjuk kepada penyakit yang sangat serius.”

Sumber: Era Baru

The post Tanda Garisan Di Kuku Ini Sebenarnya Menunjukkan Bahawa Anda…. MENGEJUTKAN !!! appeared first on SIAKAP KELL.



Sumber : CiteMalaya

No comments

Powered by Blogger.