'Dia kejar dan tarik rambut Noor, buka seluar dan masukkan..' - Kanak-kanak diugut bunuh dan dicabul


Seorang kanak-kanak perempuan menjadi mangsa cabul seorang penunggang motosikal, sebelum berjaya melarikan diri dan diselamatkan oleh orang awam. Menurut wanita yang memuat naik kejadian itu di Facebook, suspek berjaya ditahan dan dipukul sebelum diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan selanjutnya. 

Difahamkan, mangsa telah didatangi suspek yang berpura-pura bertanya tentang alamat sebelum mengugut menikam mangsa dengan pisau dan mencabulnya. Kejadian itu mencetuskan pelbagai reaksi netizen dan orang ramai dinasihatkan sentiasa berhati-hati dan tidak membiarkan anak-anak bermain di luar rumah tanpa sebarang pengawasan orang dewasa.

SEMALAM selepas solat Isyak, ada seorang kawan suami datang ke rumah. TIba-tiba suami ajak kami pergi ke satu lokasi. Sampai di situ, nampak suami dan tiga orang kawannya berada di luar kereta menyoal seorang lelaki. Saya nampak dia berdiri sambil memegang sehelai kertas. Tiba-tiba dia terajang lelaki itu sampai termasuk ke dalam longkang belakang lelaki itu. Dia menjerit suruh lelaki itu bangun sendiri. 

Selama menjadi isteri, tak pernah melihat kemarahan dia memuncak seperti itu. Tangan lelaki yang saban hari membelai anak, mendukung anak. Saya betul-betul tak sangka dia boleh jadi seperti itu. 

Kemudian sebuah kereta peronda tiba dan lelaki itu diserahkan kepada pihak polis. Saya nampak ada seorang lelaki dan seorang budak perempuan kecil berdiri berdekatan suami. Beberapa kali suami belai kepala budak kecil itu. 

Masuk ke dalam kereta, mata suami merah berkaca. Nampak seperti dia baru selepas menahan menangis dan marah. Saya perlahan-lahan bertanya pada dia. Sebenarnya takut sebab ini kali pertama saya melihat suami seperti ini. Dia cuma minta maaf sebab apa yang saya nampak. 

Saya tanya kenapa dan dia beri gambar laporan polis yang dia ambil tadi. Dia suruh saya baca sehingga habis. Sampai di hujung laporan itu ada ayat, "suspek memasukkan alat sulitnya ke dalam mulut Noor (bukan nama sebenar) dan menarik rambutnya beberapa kali serta mengugut akan menikam dengan pisau kalau Noor menjerit."

Suami cerita, petang semalam Noor bermain di depan kawasan rumah bersama kawan-kawannya. Kemudian ada seorang penunggang motosikal datang dan berpura-pura bertanya tentang alamat rumah. Kemudian lelaki itu mempelawa Noor mengikut dia pergi ke kedai. Tetapi Noor tak nak, sebelum lelaki itu memberitahu dia ada pisau dan mahu menikam Noor.

Jadi, dia bawa Noor ke kawasan sunyi dan Noor turun dan motosikal dan lari. Dia kejar dan tarik rambut Noor, buka seluar dan masukkan.. Maaf, saya dah tak boleh sebut lagi. 

Kemudian Noor lari lagi dan sampai satu gerai makan dia menjerit. Dia panik dan kata dia diculik. Seorang lelaki India yang ada pada malam itu kemudian membawa Noor pulang ke rumahnya. Sementara itu pencabul itu telah melarikan diri. 

Demi Allah, luluh hati saya bila baca. Macam nak menjerit, patutlah suami saya mengamuk tadi. Kelu lidah saya. Umur Noor lapan tahun dan dia merupakan adik kepada kawan suami saya. Saya nampak Noor dia saja sepanjang malam tadi. 

Hati-hati wahai ibu bapa. Kejadian seperti ini boleh berlaku di mana-mana. Jangan lela dan jangan lalai.Sedikit terleka, banyak masalah yang boleh terjadi. Adik kawan suami ini selamat sebab ada seorang pemandu lori yang membantu.

Suami kata Noor masih panik lagi dan tidak mampu mengingati semula situasi kejadian. Jadi, perlu ambil masa. Dan yang paling saya sedih bila suami kata kejadian itu mungkin akan menberikan kesan jangka panjang kepada mangsa. 

Saya faham. Suami kata dah lama sangat masyarakat kita berlembut dalam hal ini. Dia cuma rasa seperti ada raksasa yang mahu keluar dari badannya apabila dia membaca laporan polis itu. Saya sendiri akan naik hantu jika berada di kejadian itu. Saya cuma dengar suami menjerit sebelum dia terajang pencabul itu. 

"Trauma budak itu siapa nak tanggung, bodoh! Kalau dah sangap sangat, pelacur melambak di luar sana! Bukan kau rosakkan emsoi budak ini!" 

Dia cuma kata pada saya pagi tadi. Dia ada anak perempuan yang perlu dilindungi dan semua ayah yang ada dalam dunia ini akan melakukan hal yang sama kepada lelaki itu sebab 'raksasa' ada dalam badan setiap lelaki. 

Jaga anak kita. Ini bukan cerita tahun lepas, ini cerita semalam. Mudah-mudahan Allah melindungi anak dan keluarga kita serta diri kita dari kejahatan jin dan manusia. Amal tiga Qul, fahami makna dan amalkan, baru anda faham.



Sumber : CiteMalaya

No comments

Powered by Blogger.