Pelajar berjaya loloskan diri dari penculik (van putih)


Seorang pelajar perempuan di SMK Taman Universiti 2 di Skudai, Johor, mendakwa dirinya hampir diculik oleh individu yang tidak dikenali, namun berjaya meloloskan diri, lapor Oriental Daily

Dalam kejadian pada 26 Julai 2018, Khamis, remaja terbabit dalam perjalanan pulang ke rumah selepas tamat sesi persekolahan sebelum dihampiri sebuah van berwarna putih dan keluar seorang lelaki cuba menangkap dan memaksanya masuk ke dalam van. 

Mangsa bagaimanapun berjaya meloloskan dirinya dan dalam pada itu juga, dia ternampak seorang perempuan kelihatan tidak sedarkan diri dalam kenderaan itu. 

Mangsa segera berlari masuk ke sekolahnya semula dan memaklumkan kejadian itu kepada pihak sekolah sebelum membuat laporan polis. 

Timbalan Ketua Polis Johor Bahru Utara, Superintendan Beh Eng Lai mengesahkan pihaknya menerima laporan berkenaan. 

Berdasarkan laporan yang dibuat oleh mangsa, suspek yang memandu van berwarna putih telah menghampirinya dan keluar seorang lelaki warga asing cuba menangkap mangsa, tetapi gagal. 


Difahamkan, modus operandi suspek adalah menyasarkan golongan pelajar yang baru pulang selepas tamat sesi persekolahan. 

Menurut laporan itu lagi, van yang digunakan suspek warga asing itu tidak menggunakan sebarang nombor pendaftaran, selain terdapat bau minyak tanah yang datang dari dalam kenderaan itu. 

Polis kini sedang menyiasat kejadian itu di bawah Seksyen 363 dan Seksyen 511 Kanun Keseksaan. 


Sumber : CiteMalaya

No comments

Powered by Blogger.