Dua lelaki dibelasah sebab suara sumbang ketika berkaraoke sehingga mengganggu pengunjung lain


Dua lelaki muda dibelasah hanya kerana suara nyanyian mereka terlalu sumbang sehingga menganggu ketenteraman pengunjung lain. 

Dalam kejadian yang berlaku di sebuah pusat karaoke di Heilongjiang, China pada awal bulan Mei, dua mangsa itu terdahulu sedang bersantai di pusat tersebut sebelum salah seorang daripada mereka mula bernyanyi dengan beigut nyaring. 

Secara tiba-tiba datang seorang individu yang tidak dikenali menegur suara dan nyanyiannya sumbang, malah cuba memprovokasi mereka. 

Pada awalnya, tiada sebarang pergaduhan dirakam dan individu itu keluar dari pusat berkenaan. 


Merasa diri tercabar, dua lelaki itu keluar dan bertemu dengan lelaki itu di luar yang rupa-rupanya ditemani oleh beberapa rakannya. 

Maka tercetuskan pergaduhan di antara mereka dan kedua-dua mangsa dibelasah teruk oleh sekumpulan lima lelaki dan berhenti selepas dua minit kemudian, lalu beredar dari tempat kejadian. 

Pihak polis dimaklumkan mengenai kejadian itu dan kesemua suspek telah ditahan serta dibawa ke balai polis. 

"Jujur cakap, kalau diorang berdua tak keluar, kitorang takkan belasah diorang," kata salah seorang suspek yang tidak menjangka dua mangsa mengekorinya keluar. 

Kejadian itu kemudian viral di media sosial dan ada segelintir netizen menyamakan kejadian itu seperti yang ditayangkan dalam filem Shaolin Soccer.



Difahamkan, mangsa hanya mengalami kecederaan ringan dan suspek akan didakwa atas perbuatan mereka. 



Sumber : CiteMalaya

No comments

Powered by Blogger.