12 Hari Kanak² Berusia 4 Tahun Ini Sesat Bersama Anjingnya. Tiap² Malam Apa yg Jadi Buat Ramai TERHARU !!!

12 Hari Kanak² Berusia 4 Tahun Ini Sesat Bersama Anjingnya. Tiap² Malam Apa yg Jadi Buat Ramai TERHARU !!! | Suatu kejadian mengharukan apabila kanak-kanak berusia 12 tahun yang hilang di kawasan tanah tidak berpenghuni ditemui dan dipertemukan semula dengan keluarganya dan anjing peliharaannya.

Tersenyum melihat kamera, Katerina yang berusia empat tahun kelihatan seperti kanak-kanak yang berbangga dengan haiwan peliharaannya.

Tetapi gadis kecil Rusia yang digelar gadis Mowgli ini sebenarnya berhutang hidupnya kepada anak anjing Alsatian setelah mereka tersesat di padang gurun Siberia – di mana dia kemudian bertahan selama 12 hari dan malam.

Karina Chikitova tersesat bersama haiwan peliharaannya selepas mengikuti bapanya pergi ke hutan bersalji Siberia yang penuh dengan serigala dan beruang pada Oktober tahun lepas.

Naida (anjing peliharaan Karina) telah menjaga Karina pada waktu malam dengan menghangatkannya tetapi selepas 9 hari, Naida pulang ke rumah untuk memanggil bantuan.

Penyelamat menemui jejak kakinya pada hari kemudian di sebelah bekas tapak kaki Naida berdekatan dengan sungai di mana mereka telah minum air. Jadi pekerja kecemasan tahu bahawa mereka berada di kawasan yang betul di Republik Sakha, wilayah terbesar Rusia dan hanya lebih kecil sedikit daripada India.

Pertemuan semula antara Karina dengan anjing peliharaannya yang telah menghangatkannya pada waktu malam sepanjang 9 malam sebelum anjing itu Naida pulang ke rumah untuk mendapatkan bantuan.

Pejuang! Karina dan Naida sesat di dalam hutan tidak berpenghuni selepas menyusul ayahnya yang keluar berburu secara senyap

Naida, Seekor anjing peliharaan yang bijak yang telah menyelamatkan nyawa tuannya

Karina kini sedang bersiap untuk menyambut Krismas di rumahnya di kampung Kyachchi dengan harapan bahawa Santa Rusia, yang dipanggil Ded Moroz, akan membawakan dia anak patung Barbie.

Di sinilah nenek Karina, Emma mendedahkan kata-kata pertama kanak-kanak itu kepada anjing itu selepas dia kembali dari rawatan lima minggu setelah mengalami pengalaman pahit.

“Mengapa kamu meninggalkan saya?” Dia bertanya Naida.

“Sebenarnya, selepas melihat anjing itu kembali ke kampung ia telah menyelamatkan nyawanya,” menurut The Siberian Times, yang melawat Karina di rumahnya yang terpencil dan untuk mengabadikan gambar pertama bersama mereka sejak pengalaman pahit mereka.

“Kemunculan Naida selepas sembilan hari memberikan harapan kepada penyelamat bahawa Karina masih hidup, walaupun anjing itu tidak dapat menjejaki semula langkahnya kepada Mowgli.”

Anjing itu juga menghangatkannya pada waktu malam yang sangat sejuk. Dia akhirnya merasa lapar akibat letih dan digigit nyamuk ketika baring di dalam lubang bersemak.

Minggu ini Karina berhadapan dengan musim sejuk yang menghalangnya bermain di luar dalam suhu negatif 29 darjah iaitu suhu yang agak sederhana bagi Republik Sakha yang merupakan wilayah terbesar dan paling sejuk di Rusia.

‘Tidak lama lagi mereka akan membawa pokok Krismas dari hutan,” kata Karina yang begitu teruja untuk menyambut perayaan itu sebagai tahun baru.

Dia menambah: “Mereka akan memasukkannya ke dalam rumah dan memanaskannya. Dan kemudian saya akan menghiasnya dengan mainan yang cantik dan pembungkus gula-gula.”

“Kemudian Ded Moroz akan membawa saya Barbie dan set dapur. Oleh yang demikian dapatlah saya bermain dengan rakan-rakan saya nanti.”

Sebelum itu, Karina telah dijemput ke pesta perayaan bersama dengan Ketua Republik Sakha, Yegor Borisov, sebelum menjalani pemeriksaan lebih lanjut di pusat pemulihan di ibu negara serantau Yakutsk iaitu kira-kira 770 km dari timur laut kampungnya yang terpencil.

Nenek Karina berkata, cucu perempuannya terselamat kerana “sejak usia muda dia terbiasa dengan keadaan hidup yang teruk di taiga dan tidak takut kepada hutan.” Nenek Karina juga berpendapat bahawa “Naida juga membantu.”

Wanita yang berumur 40 tahun itu mengucapkan terima kasih kepada orang ramai dari seluruh dunia seperti New Zealand yang menghantar hadiah kepada Karina selepas membaca tentang pengalaman pahitnya.

Dia berkata: “Kami tidak pernah menyangka kami mendapat perhatian media kerana ia agak tertekan. Tetapi amat mengharukan apabila menyedari bahawa begitu ramai orang tahu tentang kami, bercakap tentang Karina, dan juga menghantar hadiah. Terima kasih banyak kepada semua orang.”

Ibu Karina, Talina berkata: “Tidak lama lagi, kami akan pergi ke Yakutsk di mana Karina akan tinggal di pusat pemulihan.”

Kemudian gadis itu akan pergi ke pesta yang dianjurkan oleh ketua pemerintahan Sakha.

Talina yang berusia 21 tahun itu menambah: “Selepas itu, kami akan kembali dan kami akan menyambut Tahun Baru di rumah.”

“Kami akan membuat salad Olivier tradisional, dan kami juga akan memasak hidangan tradisional Yakut seperti ikan kap goreng dan juga hidangan yang dipanggil Khart, yang merupakan rebusan anak lembu.”

“Kami juga akan menyediakan pencuci mulut yang dipanggil Kuorchekh, yang diletakkan krim dengan cranberry.’

Pengalaman pahit Karina bermula selepas dia mengikut ayahnya Rodion ke hutan ketika dia pergi untuk perjalanan berburu secara senyap. Dia langsung tidak menyangka bahawa anak perempuannya dan anjingnya telah menyusulnya dan akhirnya sesat di dalam hutan yang tidak berpenghuni itu.

Ketika kejadian, Talina berada di ladang sedang mengumpul jerami dan mengambil masa beberapa hari sehingga Rodion pulang ke rumah dan mendapati bahawa Karina telah hilang. Pencarian besar mula dijalankan untuk kanak-kanak itu.

“Karina minum air dari sungai dan memakan buah beri, tetapi ketika dia dijumpai, dia sangat kurang berkhasiat,” lapor The Siberian Times.

Doktornya di City Children’s Hospital di Yakutsk, Fedora Gogoleva, berkata: “Keluarga tersebut tinggal jauh di sebuah kampung terpencil, bukan di bandar. Dan mungkin disebabkan itu, dia tidak takut dengan hutan.”

“Karina sendiri adalah seorang gadis yang sangat kuat, mempunyai watak yang kuat. Ini mungkin membantu dia untuk terus hidup.”

“Hutan di sekitar Olom penuh dengan beruang,” kata penyelamat Albert Semyonov, yang mendedahkan orang bawahannya memerlukan senjata ketika keluar untuk mencari Karina.

Apabila berada dekat dengan para penembak membuatkan kami rasa agak tenang. Walau bagaimanapun, pemikiran beruang segera beralih kepada kebimbangan yang lain: di suatu tempat di dalam hutan ada kanak-kanak yang tidak berdaya ini.

Kejayaan itu datang apabila penyelamat menemui jejak Karina di tebing sungai apabila dia pergi minum air.

Bekas tapak itu adalah tanda kaki anjing. Ini memberi penyelamat harapan bahawa mereka berada di kawasan yang betul, dan pada hari berikutnya mereka menjumpai Karina.

Kepulangan Naida ke kampung memberi harapan kepada para penyelamat bahawa Karina masih hidup

Mereka menjalankan pencarian secara besar-besaran dan berjaya menemukan kesan tapak kaki Naida berhampiran sungai. Mereka pasti Karina berada dekat dengan kawasan itu

Akhirnya mereka berjaya menemui Karina yang berada dalam lubang bersemak dalam keadaan tidak bermaya

Karina ketika ditemui berada dalam keadaan yang kekurangan vitamin

Kredit : Era Baru

P.S. 1 – Kisah Sultan Muhammad V Xdapat Masuk Restoran Kerana Penuh. Apa Yg Berlaku Selepas Itu MENGEJUTKAN !!!
P.S. 2 – PELIK. Anjing Ini Tiap² Malam Tenung Pemiliknya Sehingga Lelaki Itu Tidur, Selepas Disiasat Rupa²nya…
P.S. 3 – Ibu Meninggal Dunia Tiada Siapa Jaga Adik Kecil. Kerana Xmahu Ponteng Ini Yang Abang² Lakukan !!!
P.S. 4 – “Saya Selalu Bawa Bekal Makan Tepi Kubur Isteri Saya”. Kisah Cinta Sejati Lelaki Ini Dengan Arwah Isterinya MENYENTUH HATI !!!
P.S. 5 – GERAM. Tergamak Si Anak PAKSA Ayah Buat Loan Dan Ambil Duit Pencen Ayah !!!

The post 12 Hari Kanak² Berusia 4 Tahun Ini Sesat Bersama Anjingnya. Tiap² Malam Apa yg Jadi Buat Ramai TERHARU !!! appeared first on HARIAN METRONI.



Sumber : CiteMalaya

No comments

Powered by Blogger.