Doktor TERKEJUT Jumpa Barangan Merbahaya Dalam Perut Lelaki. Punca Dia Telan Buat Ramai SERAM !!!

Doktor TERKEJUT Jumpa Barangan Merbahaya Dalam Perut Lelaki. Punca Dia Telan Buat Ramai SERAM !!!| Jember, Jawa Barat: Sepasukan doktor bedah yang terdiri daripada lapan orang terkejut besar apabila menjumpai pelbagai barangan merbahaya ada di dalam perut dan usu seorang lelaki yang mereka bedah.

Dalam operasi pembedahan itu, mereka telah menemui 18biji pemetik api, sudu, sekeping wang 20rp, 3 batang sudu sepanjang 15 sentimeter, dua biji bateri, dua batang kayu asi krim, dan pelbagai lagi.

Pakar bedah Rumah Sakit DR. Subandi, Dr. Samsul Huda berkata, dia dan pasukannya berjaya mengeluarkan kira-kira 52 benda asing dari perut seorang lelaki bernama Hendro yang berasal dari sebuah perkampungan di daerah ini.

Selain itu turut dijumpai juga adalah sebatang picagari tanpa jarum sepanjang 5 sentimeter, 5 unit paku payung, dua bungkusan plastik, satu garpu kecil logam, 5 keping duit siling yang dilekatkan menjadi satu.

“Operasi telah bermula kira-kira tiga jam bermula 11 pagi hingga 2 petang, kami terpaksa menggunakan gambar x-ray sebagai panduan, selain terpaksa menyeluk tangan untuk meraba benda asing kecil dan akhir sekali memasukkan alat pengesan kerana risau ada logam kecil tertinggal.”

“Bagaimanapun tiada organ penting dalam badan beliau rosak atau luka akibat benda asing ini di dalam perutnya, itulah hebatnya usus, kadang-kadang benda tajam pun jarang melukaknya,” kata Dr Samsul.

Menurut beliau, kebanyakkan yang ditelan oleh Hendro adalah berangan logam di mana lokasi barang-barang ini berselerakan di dalam perutnya menyebabkan mereka perlu berhati-hati ketika pembedahan.

Hendro merupakan seorang nelayan, dia telah mengadu mengalami sakit perut yang teramat kepada abangnya, Haryanto, dia kemudiannya telah di bawak ke hospital untuk tujuan pemeriksaan.

Menurut abangnya, Hendro sebenarnya mempunyai masalah mental dan pernah dirawat disebuah hospital mental di daerah itu.

“Dia akan menelan pelbagai benda keras selepas mendengar ‘arahan’ daripada satu suara bisikan yang hanya boleh didengarinya,” katanya.



Sumber: Kompas

P.S. 1 – Mak Nak Pinjam Duit Si Anak Untuk Beli Barang Dapur. Jawapan Si Anak Ini Buat Ramai MENANGIS !!!
P.S. 2 – Penduduk Kawasan Ini Menanam Sejenis Tumbuhan Untuk Halau Nyamuk. Tapi Keesokannya Ini Yang Terjadi !!!
P.S. 3 – Ditegur Oleh Juruwang Kerana Kanak² Ini Beli Patung Hitam. Jawapan Kanak² Ini Buat Juruwang Itu TERDIAM !!!
P.S. 4 – Tak Tahan Anak Tengking Depan Doktor. Apa Yang Pakcik Ini Minta Buat Ramai MENANGIS !!!
P.S. 5 – Diabaikan Oleh Anak Dan Keluarga. Kisah Makcik Ini Bersama Anak Patungnya Buat Ramai Orang MENANGIS !!!

The post Doktor TERKEJUT Jumpa Barangan Merbahaya Dalam Perut Lelaki. Punca Dia Telan Buat Ramai SERAM !!! appeared first on HARIAN METRONI.



Sumber : CiteMalaya

No comments

Powered by Blogger.