GEMPAR. Agenda Israel Pakai Cairan Kimia Robohkan Masjid Al Aqsa TERBONGKAR !!!

GEMPAR. Agenda Israel Pakai Cairan Kimia Robohkan Masjid Al Aqsa TERBONGKAR !!! | Israel menggunakan cecair kimia yang disuntikkan ke dalam dinding Masjid Al-Aqsa untuk membuatkan masjid itu roboh sejak 22 tahun lalu.

Perkara itu didedahkan wakil organisasi Gerakan Islam di Israel, Sheikh Kamal Khatib dalam wawancara dengan stesen television Aljazeera minggu lalu.

Cairan kimia itu, kata Khatib, boleh membuatkan reput pada dinding masjid dan proses itu berlangsung dalam jangka panjang hingga membuat tembok masjid reput dan akhirnya boleh roboh. Dengan demikian Israel boleh memberi alasan masjid roboh kerana dinding yang sudah retak atau rapuh dimakan usia.

“Dua puluh dua tahun lalu, kami sudah suarakan, Al-Aqsa dalam bahaya. Pada waktu itu kami mengatakan, Israel memakai cairan kimia yang mempunyai kesan jangka panjang. Cairan ini boleh mengikis batuan dan tiang tapi kesannya tidak secara langsung kelihatan, pada akhirnya mereka (Israel) akan mengatakan Al-Aqsa memang sudah retak,” kata Khatib, seperti dipetik dari laman the Times of Israel, Jumaat lalu.

“Sekarang sudah terjadi. Di beberapa tempat sudah ada lubang. Memang rencana Israel begitu supaya mereka boleh mengatakan itu kerana proses semulajadi,” katanya.

Ketika ditanya apakah Israel akan melakukan lagi cara itu setelah tindakan terbaru mereka menutup Al-Aqsa kerana peristiwa penembakan 14 Julai lalu, Khatib mengatakan kemungkinan itu ada.

“Ya, ya, saya khawatir begitu. Saya hampir yakin tujuan Israel menutup masjid bukan hanya untuk mencari senjata yang kata mereka disembunyikan di sana. Mereka tahu sebenarnya tidak ada senjata di dalam Masjid Al-Aqsa.

Israel menyebut para pemuda Palestina yang menyerang polis Israel di kompleks Al-Aqsa Jumaat dua minggu lalu itu menyeludup senjata ke kompleks Masjid Al-Aqsa sebelum melancarkan serangan.

Sejak peristiwa itu Israel menutup Al-Aqsa dan memasang kamera serta alat pengesan logam yang menyebabkan kemarahan warga muslim Palestina. [mdk]

Kredit : RakyatSejagad

P.S. 1 – Inilah Mengapa China Tidak Mahu Donald Trump Bertemu Dengan Ratu Cantik Ini !!!
P.S. 2 – Insha Allah Berkesan..Doa Dan Amalan Untuk Menyembuhkan Penyakit Rabun Mata…Sebarkan Moga Bermanfaat
P.S. 3 – TAKSUB Dengan Jus Kesihatan Ini..Doktor Dedah 5 Kes Penyakit Yg Paling Kerap Berlaku !!!
P.S. 4 – Lelaki Ini Minum 10 Tin Minuman Bergas Sehari Selama Sebulan..Ramai TERKEJUT Apa Jadi Pada Badannya !!!
P.S. 5 – Mengapa MASJID INI Dinamakan Masjidil Haram? Mengapa Bukan Masjidil Halal? Ini Penjelasan nya..

The post GEMPAR. Agenda Israel Pakai Cairan Kimia Robohkan Masjid Al Aqsa TERBONGKAR !!! appeared first on MALAYSIA KINII.



Sumber : MalaysiaKini

Sumber : SuperKiram

No comments

Powered by Blogger.