'Anggap je kita tak ada jodoh' - Pukul 6pm beli cincin, pukul 10pm GF minta breakup


Harus diingatkan, cinta sebelum kahwin tidak semestinya berakhir dengan perkahwinan. Adakalanya pasangan itu diduga apabila mereka mahu melangkah ke peringkat seterusnya. Terpulang bagaimana cara pasangan itu memilih atau membuat keputusan. 

Zaman sekarang, tiada bezanya lelaki dan perempuan. Ada yang kata men are trash, tidak kurang juga women are trash. Kata orang, di waktu bercinta, usah terlalu berharap kerana ia amat menyakitkan sekiranya terputus di tengah jalan. 

Walau bagaimanapun, sekiranya pasangan anda nampak usahanya mahu menghalalkan anda, hargailah dia dan bersama-samalah melangkah ke alam perkahwinan dengan kepercayaan dan kesetiaan. Tinggalkan segala emosi dan kontroversi masa lalu di belakang. Bina hidup baru dengan orang tersayang. 

Apa yang berlaku pada confessor ini, ternyata pahit untuk ditelan. Sudah hampir menghantar rombongan merisik, cincin sudah dibeli, tetapi wanita yang disayangi itu pula membuat keputusan yang tidak dijangkakan. 

AKU tak faham, lately perempuan zaman sekarang senang-senang saja buang lelaki yang nak menghalalkan kau. Siapa sebenarnya trash? 

Hari ini pukul 6 petang aku deal beli cincin. Pukul 10 malam dia minta break up. Hahaha! Sedih sial. 




Pukul 6 aku survey cincin, pukul 10 malam dia buat hal. Sedih, aku ingat nak buat surprise esok tetapi, hmm....

Perempuan sekarang memang buta eh? Kalau aku jadi perempuan, aku rasa aku orang yang paling bahagia bila ada boyfriend nak bagi something special event simple. Mahal do aku beli. 




Tetapi zaman sekarang aku tak tahulah weh. Bukan aku seorang saja kena, ramai dah lelaki di luar sana senasib macam aku. Apa salah lelaki yang truth love ini? Sedih weh, hari-hari terfikir pasal dia. Kadang-kadang teringat, rindu sial, event orang itu dah tak ada. 

Actually macam ni, aku cari cincin sebab esok my parent nak pergi rumah dia. Aku ingat nak buat something special la. Bagi some gift, nak tunjuk yang kita sayang dia dan nak bagi parent aku kenal-kenal dengan family dia. 

Aku dengan dia dah plan nak datang merisik bulan 1 ni. Bersungguh aku kerja cari duit. Duduk bawah matahari tegak je, selamba sebab nak cari duit punya pasal. Makan pun aku kawal, nasi bujang je weh. Ikat perut aku masa tu. 


Sedih, malas nak cerita. Kesimpulannya, dear perempuan hargailah lelaki yang berusaha nak menghalalkan kau. Bukan senang nak cari duit zaman sekarang. Hargai dan sayang dia macam mana dia sayangkan kau. 

Tak ramai lelaki yang nak menghalalkan kau. Tetapi sekarang ni, couple just for p*ssy (tak semua). Entahlah, aku tak faham dengan perempuan. Dah ada matahari, dia pilih lilin. Kita pilih dia, tapi dia pilih orang lain. Nak bagi cincin kita, nak nampak yang kita berusaha nak jadikan dia someone special, tetapi kena tinggal. Sakit doh!

Sumber: Muhd Rafaen


Sumber : CiteMalaya

No comments

Powered by Blogger.