Disyaki curang, wanita potong 'bebird' kekasih


Seorang wanita bertindak memotong 'berbird' kekasihnya kerana mengesyaki lelaki itu berlaku curang terhadapnya, lapor Mirror

Rehema Kabayana, 24, yang punyai rasa cemburu itu yakin bahawa kekasihnya, Anthony Sekawa, 28, mempunyai hubungan sulit dengan perempuan lain.

Rehema menggunakan pisau berukuran empat inci untuk memotong kemaluan Anthony. 

Menurut polis, Rehema sebelum itu menunggu Anthony melelapkan mata terlebih dahulu. Selepas memastikan Anthony benar-benar tertidur, Rehema mengambil peluang itu untuk memotong kemaluannya. 

Jiran yang terdengar jeritan mangsa yang mengalami kesakitan, segera menghubungi polis dan Anthony kemudian dikejarkan ke hospital. 

Mangsa berkata, dia dan Rehema sebelum itu bertengkar dan wanita itu didakwa cuba mengelar lehernya. Anthony kemudian tertidur dan ketika itulah dia terasa kemaluannya dipotong oleh Rehema. 

Sementara itu, Rehema mengaku melakukan perbuatan itu kerana mendapati Anthony curang dan merancang untuk membalas dendam. 

"Saya baru dapat tahu dia senyap-senyap keluar dan mengatal dengan perempuan lain di bar. Ini yang membuatkan saya berang dan tidak senang duduk," katanya. 

Anthony dikejarkan ke Hospital Namirembe untuk mendapatkan rawatan, manakala Rehema ditahan dan disiasat atas dakwaan cuba membunuh mangsa. 

Jurucakap polis Kampala Metropolitan, Luke Owoyesigyire mengesahkan pihaknya menerima panggilan kecemasan mengenai kejadian itu. 

Sepasukan anggota dikerahkan ke tempat kejadian dan mendapati mangsa cedera parah dan dihantar ke hospital. 

Difahamkan, Anthony bukan lelaki pertama yang kehilangan alat kelaminnya di Uganda ekoran pertengkaran dengan pasangan masing-masing. Pada Disember 2014, seorang lelaki berusia 28 tahun dari Daerah Kamuli, Abdul Ibinga dipotong kemaluannya, oleh isterinya sendiri, Madinah Namuwaya. 


Sumber : CiteMalaya

No comments

Powered by Blogger.