'Gambar macam ni pun mampu menaikkan nafsu lelaki?'


"Aku post gambar macam ni pun mampu menaikkan nafsu lelaki? Aku tak kuat Ya Allah," demikian tweet yang dimuat naik seorang wanita di Twitternya Khamis lalu. 

Terdahulu, Safiya Ezzati, memuat naik gambarnya di Instagram. Namun tidak menyangka ada beberapa lelaki yang memuat naik komen biadab. 

"Nak pancut muka pliss," - @jual_barang_murah.kl. 

Tidak seperti kebanyakan individu yang lain terus menyekat atau membuang komen tersebut, Safiya membalas komen tersebut dengan doa. 


"Semoga Allah sentiasa merahmati awak dan keluarga. Amiin In Shaa Allah," tulisnya. 

Individu itu kemudian meminta maaf dan berkata, itu adalah kali pertama dia berjumpa dengan orang yang tidak memarahinya selepas memuat naik komen biadab itu. 

"K fine. First time aku jumpa orang tak nak maki aku, malah siap nasihat lagi selepas aku komen bebukan kat gambar dia. Sorry lagi sekali weh. Aku minta maaf," balas individu berkenaan. 


Safiya merakam gambar komen itu dan memuat naik ke laman Twitternya. Netizen menganggap tindakan individu seperti sengaja dilakukan bagi tujuan marketing. 



"Nah, ini bukan orang sangap ni. Dia an internet troll dan dia just nak get a reaction. Ketidak senonohan dia ni bukan sebab nak seks tetapi nak perhatian dan nak buat orang marah. Dia just guna sexual comment sebagai trigger dan umpan," kata netizen. 

Netizen juga menasihatkan golongan wanita usah terlalu kerap memuat naik gambar di media sosial bagi mengelakkan perkara seperti itu berlaku. 


Sumber : CiteMalaya

No comments

Powered by Blogger.