(Video) 'Nak menangis tengok kekuatan dia' - Netizen kagum dengan ketabahan rider Food Panda ini


"Saya amat kagum dengan insan istimewa ini," demikian kata netizen, @sampockettrade, mengenai seorang rider Food Panda ini. 

Sam tidak menyangka, pesanannya pada malam itu rupanya dihantar oleh insan istimewa bernama Syahrain Fadzil yang bekerja dengan Food Panda sepenuh masa. 

"Beliau full time rider Food Panda, berpendapatan seminggu RM600-RM800. Tiada alasan untuk meraih rezeki yang halal daripada meminta sedekah seperti orang lain," tulisnya. 



Tweet Sam itu mendapat banyak reaksi netizen yang rata-rata kagum dengan Shahren. Tidak kurang juga, ada yang tertanya-tanya bagaimana Shahren menunggang motosikalnya. 

Menurut rakannya, Suzairi Hafizi, berkata, sejak dari zaman sekolah lagi Syahrain sudah bekerja dan menunggang motosikal setiap hari.

"Dia menulis, 10 kali cantik dari tulisan aku. Dia pernah tolong aku masa motosikal rosak. Dia tolak pakai kaki motor aku sampai pam minyak," katanya. 



Ketabahan insan istimewa ini membuatkan ramai netizen yang terkesan yang selama ini banyak merungut dengan dugaanNya. 

"Kalau ada insan sempurna tapi masih merungut, aku hanya mampu geleng kepala. Semoga dipermudahkan segala urusan beliau." - @Matt_Lawi

"Astaghfirullahalazim. Nak menangis tengok kekuatan dia. Kuat betul dia bekerja untuk sara hidup dia." - @Muhammad_asyrff

"Ya Allah ya rabbi. Kuatnya semangat bro ni. Hope tak adalah orang buli dia atau marah-marah dia jika food lambat sampai. Sebab sebelum ini pernah nampak jiran marah-marah bila bro penghantar pizza itu lambat sampai. Kesian tengok." - @KangYan94563797




Sumber : CiteMalaya

No comments

Powered by Blogger.