(Video) Stunt tak menjadi, scammer kemalangan cedera dilanggar kereta


Seorang wanita yang cuba mendapatkan wang melalui cara mudah dengan berlakon dirinya dilanggar kereta, menerima padah apabila dia benar-benar dilanggar kereta ketika cuba melakukan lagak ngeri itu, lapor Daily Mail. 

Dalam kejadian Ahad lalu dibandar Lincang, daerah Linxiang, Yunnan selatan barat China, video rakaman trafik menunjukkan suspek bersembunyi di tepi jalan dan menyasarkan sebuah kereta sedan berwarna putih. 



Sebaik saja kereta itu datang menghampiri, suspek terus keluar dan berpura-pura jatuh di depan kereta tersebut. 

Bagaimanapun, tindakannya itu mengundang padah apabila kepalanya dilanggar kereta berkenaan yang tidak sempat mengelaknya. 

Aktiviti scammer seperti ini biasa berlaku di negara China untuk mendapatkan wang pampasan dengan mudah. 

Golongan scammer ini akan muncul secara tiba-tiba dari tepi jalan dan berpura-pura terjatuh di tengah jalan dengan harapan pemandu kereta akan menekan brek bagi mengelak terlanggar suspek. 

Suspek kemudian yang tidak mengalami sebarang kecederaan akan mendakwa dirinya cedera dan menuntut wang pampasan bagi menanggung kos kecederaan dan perubatan. 



Dalam kejadian terbaru ini, wanita terbabit mengalami kecederaan serius di bahagian kepalanya. 

Pihak polis kini sedang menyiasat kejadian itu dan jika suspek didapati bersalah, tiada sebarang pampasan yang akan diberikan kepadanya. 


Sumber : CiteMalaya

No comments

Powered by Blogger.