Azmin Ali boleh jadi MB sekali lagi, tetapi sudikah orang Selangor menerimanya?



Perikatan Nasional (PN) berkemungkinan akan mencalonkan Azmin Ali sebagai Menteri Besar Selangor sekiranya berjaya memenangi Pilihan Raya Negeri (PRN) yang akan diadakan pada tahun ini. 


Timbalan Pengarah Jentera Pilihan Raya PN Selangor, Zulkafperi Hanafi berkata, peluang untuk Azmin Ali menjadi Menteri Besar buat kali kedua sentiasa terbuka, namun keputusan itu terletak pada kebijaksanaan kepimpinan parti bagi menentukan calon yang layak untuk menjawat jawatan tersebut. 


"Peluang sentiasa terbuka kepada Mohamed Azmin sekiranya berjaya memenangi peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN)," katanya. 


Bagaimanapun, Azmin dijangka akan mengalami kesukaran untuk mempertahankan kerusi DUN Bukit Antarabangsa yang dimenanginya pada PRU ke-14 kerana pengundi Melayu di kawasan itu tidak sampai 50 peratus. 


"Kita tidak menolak kemungkinan sama ada beliau kekal atau memilih DUN lain yang mungkin berpihak kepada PN," katanya. 


Dalam pada itu, Zulkafperi juga yakin PN mampu memenangi 33 kerusi DUN Selangor pada PRN akan datang kerana ramai anak muda yang menyokong PN berdasarkan pemerhatian di media sosial. 


Sementara itu tinjauan di media sosial mendapati, netizen khususnya penduduk jati Selangor berharap perkara itu tidak menjadi kenyataan kerana mereka enggan pemimpin yang kerap kali dilanda kontroversi menjawat jawatan penting berkenaan. 


Sumber: Harian Metro



Sumber : CiteMalaya

No comments

Powered by Blogger.