'Dah takdir Ilahi, kebetulan wakil rakyat PH yang meninggal, salah ke?' - Satim mohon maaf atas kenyataan sensitif


Susulan dikecam pelbagai pihak selepas mengeluarkan kenyataan yang dianggap kurang sensitif dan diberi tempoh dua hari untuk meminta maaf oleh keluarga bekas ADUN terbabit, Ketua UMNO Bahagian Puchong, Datuk Mohamed Satim Diman tampil memohon maaf, namun menegaskan kenyataannya telah disalah tafsirkan. 

Satim tetap mempertahankan isi kandungan ceramahnya pada malam itu dan mendakwa kenyataan itu tidak ditujukan kepada mana-mana pihak. 

Selain itu katanya, pihak luar termasuk ahli keluarga bekas ADUN terbabit hanya memahami isi tersurat, bukannya maksud tersirat dalam kenyataan itu sehingga menyebabkan ia disalah tafsir. 

"Saya cakap ia takdir Ilahi, jadi ambillah iktibar. Cuba dengar betul-betul video saya. Dah takdir Ilahi dan kebetulan wakil rakyat PH yang meninggal dan hikmahnya bila jadi macam ini, PAS dan UMNO boleh bergabung, tak bergaduh serta ada kerjasama. Salah ke? 

"Saya tak niat nak tuju pada sesiapa tetapi kalau ia menjadi satu perkara sensitif, saya merendah diri dan minta maaf," katanya. 

Terdahulu, Satim dalam ceramahnya di Semenyih mengaitkan kematian wakil rakyat PH sebagai petanda dari Allah agar rakyat memilih parti yang tepat.

Sumber: Sinar Harian

BERITA BERKAITAN:


Sumber : CiteMalaya

No comments

Powered by Blogger.