'Ada orang salahguna nama, gambar saya' - Remaja tampil nafi nak miliki iPhone sebelum kiamat


Susulan viral rakaman skrin perbualan seorang individu yang mahu memiliki iPhone sebelum kiamat, pemilik gambar sebenar telah membuat laporan polis dan menafikan dirinya terlibat dalam isu viral itu. 

Remaja yang berasal dari Taman Perling, Johor Bahru itu berkata, dia menyedari ada individu yang telah menggunakan nama dan gambarnya untuk membuat akaun palsu. 

"Saya mendapati seseorang yang saya tidak kenali telah menggunakan nama dan gambar saya secara salah di media sosial dengan membuat akaun palsu dalam media sosial. 

"Saya mendapati orang tersebut telah membuat personal mesej kepada penjual iPhone online dengan berurusan seperti hendak membeli telefon, tetapi hanya gurauan sahaja.  

"Tujuan saya membuat laporan polis ini untuk membersihkan nama saya dalam media sosial," katanya dalam laporan tersebut yang dibuat di Balai Polis Bukit Indah, Iskandar Puteri. 

Terdahulu, viral di media sosial rakaman skrin perbualan di antara individu terbabit yang hendak memiliki iPhone sebelum PT3 dan sebelum kiamat kerana dia terlalu ingin memiliki telefon itu sehingga sanggup memintanya secara percuma dari penjual berkenaan. 

BERITA BERKAITAN:


Sumber : CiteMalaya

No comments

Powered by Blogger.